Mafitel.com - fotky, aktuality, recenze

• Kontakt
  • Mediapartner
  • Logo Mafitel.com
  • Špička evropského vokálního umění se Skety se sejde na Prague A Cappella Festivalu

Vložil Petr Hrudka dne 15.09.2016 13:31

Sdílej!

Prague A Cappella Festival ukáže sílu a rozmanitost lidského hlasu. To, že nejstarší hudební nástroj na světě má v hudbě stále svoje přední místo a dokáže nahradit i celý orchestr, předvedou 29. a 30. září v holešovické La Fabrice přední české i zahraniční vokální formace. Za organizací festivalu stojí Skety, kteří si pozvali své kolegy ze zahraničí i z Česka.
    Špička evropského vokálního umění se Skety se sejde na Prague A Cappella Festivalu

Součástí budou také třídenní festivalové workshopy pro zájemce o a cappella zpěv a několik krátkých dílen, věnovaných beatboxu, loopingu, práci s programem Ableton i zpívání s dětmi. Jednodenní vstupenky za 490 Kč a permanentka za 790 Kč jsou v předprodeji.

Skupina Rajaton, která je ve svém rodném Finsku fenoménem, se s rovnocenným přístupem i zapálením věnuje všemožným hudebním žánrům už devatenáct let a celosvětově prodala téměř 400 000 kusů desek. Jejich hluboká vášeň pro sborové umění a čirá radost ze zpěvu si získala uznání obecenstva i kritiků po celém světě. Sextet The Quintessence na festival přiveze gruzínský folklor spojený s jazzem. Posluchači se mohou těšit na vysoce profesionální vystoupení i nesmírně silný hudební prožitek.

Slovenská skupina Fragile složená z populárních osobností, známých z různých divadel a televizních seriálů, je v Česku známá zejména díky projektu Hlasy s Richardem Müllerem. Fragile jsou držitelem mnoha slovenských hudebních ocenění a v jejich podání během večera zazní písně světových i domácích populárních interpretů i skupin. Hudební rozmanitost i komplexní harmonii, ale zejména autentický jazz ve vokálním zpracování představí na Prague A Cappella Festivalu maďarští Jazzation. Poprvé se českým divákům představili tito čerství vítězové čtrnáctého ročníku Independent Music Awards letos na jaře v pražském Jazz Docku se skupinou Skety.

Formace Skety se nespokojuje s pozicí evropsky uznávaného pěveckého tělesa, ale spolu se svým managementem srší neutuchající energií a entuziazmem, se kterým se věnují všemu, co souvisí se souborovým zpěvem bez instrumentálního doprovodu. „Přesvědčujeme se každým dalším koncertem u nás i v zahraničí, že lidský hlas a zpěv jsou tím nejlepším komunikačním prostředkem,” říká manager Sket Lukáš Prchal a dodává: „Proto jsme se rozhodli zorganizovat třídenní festival, který kromě koncertů nabídne zároveň aktivní spoluúčast a možnost si zpěv a cappella i některé další techniky vyzkoušet.”

Formace Skety již koncertovala napříč celým Českem a získala první mezinárodní soutěžní vavříny. Okouzlila publikum ve Velké Británii, Německu, Maďarsku a na Slovensku a samozřejmě v Rakousku. Jejich muzika oslovila špičkové profesionály světového renomé, kteří se stali spolutvůrci jejich prvního stejnojemnného alba. Pod vedením hlasového kouče Tobiase Huga (DE/UK, ex The Swingle Singers) přidaly Skety do svého repertoáru několik novinek a ve studiu Sono se sešly s producentem Erikem Bosio (IT, Cluster). Mixu desky se zhostil Bill Hare (USA - Pentatonix, The Swingle Singers, The Real Group), držitel dvou Grammy a mnoha ocenění CARA. Management Sket spolu s jejími členy věnuje všestranně rozvoji jazzového zpěvu u nás: S představiteli CASA (Contemporary A Cappella Society) se dohodli na založení české pobočky CASA. Česká a cappella společnost bude šířit povědomí o soudobém zpívání a cappella, podporovat stávající projekty a skupiny a iniciovat vznik nových. Pod heslem "Zpívat umí každý" se zaměří zejména na studenty. CzACA bude sesterskou organizací Unie českých pěveckých sborů, která sdružuje tradiční pěvecká tělesa. Skety v minulosti účinkovaly např. při předávání Českých Lvů a Cen Anděl, na koncertech a albech Jany Kirschner či v projektu Michala Horáčka Český kalendář.

Přihlášení

Přihlašovací jméno:

Heslo: