Mafitel.com - fotky, aktuality, recenze

• Kontakt
  • Mediapartner
  • Logo Mafitel.com
  • Tři dny plné zážitků. Proběhl Rock for People

Vložil Petr Hrudka dne 06.07.2017 10:43

Sdílej!

V pondělí 3. července odstartoval na letišti v Hradci Králové Večírkem pro nedočkavé jeden z největších českých festivalů Rock for People. V průběhu následujících dnů se na více než 10 podiích představily přes 100 kapel v čele s Die Antwoord, Paramore, Evanescence či Mastodon. Program vedle koncertů nabídl i zajímavé workshopy a diskuze, sportovní exhibice, soutěže a další zábavu.
    Tři dny plné zážitků. Proběhl Rock for People

První festivalový den 4. července přinesl kromě netrpělivě očekávaných Die Antwoord i koncert neméně slavných Cage the Elephant, kteří na festivalu dokázali, proč mají v kufru čerstvou Grammy. Zajímavou exkurzi na špičku současné britské HM scény nabídli strmě vzhůru stoupající Moose Blood, to nejlepší z kanadského HC pro změnu představí Comeback Kid.

5. červenec slíbil splnění snů mnoha fanoušků v podobě koncertu amerických Paramore, kteří po vydání svého nejnovějšího alba After Laughter válcují hitparády po celém světě a jejich singl Hard Times má jen na YouTube už přes 36 milionů zhlédnutí. Milovníky tvrdší muziky pak potěšilo vystoupení heavy metalových experimentátorů Mastodon a závěr druhého festivalového dne patřil muži, který sám dokáže ohromit hlouček kolemjdoucích na ulici stejně jako desetitisícový dav: fenomenálnímu beatboxerovi a mistrovi loopingu Dub FX.

Závěrečnému dni 6. července dominovaly americké fenomény: goth rockové ikony Evanescence, originální tanečně popoví Foster The People, kapela zakladatele Sonic Youth Thurstona Moora či ikonická hvězda elektronické scény The Bloody Beatroots Live, která celý festival zakončí. Zaujmou ale jistě i skvěle v Británii akcelerující Lower Than Atlantis nebo fenomenální australská smršť v podání charismatických Cash Savage & The Last Drinks.

Jako každý rok i letos se na Rock for People kromě bezpočtu kapel z celého světa objevilo i to nejlepší z české hudební scény. Na křídlech celé letky Andělů, které letos získala, přiletěla na hradecké letiště princezna české hudební scény Lenny. Michal Malátný se představil s výtečným Kolínským Big Bandem a ukázal, proč rockeři rádi zpívají Gershwina, Portera nebo Ellingtona. Zazněly také prvorepublikové a filmové písničky, duety, rokenrol a možná i něco z repertoáru Chinaski.

Kolínskou hudební tradici respektuje i kapela Imodium, ta se pro změnu na Rock for People spojila s orchestrem Kolíňanka. Dáma s čápem & Sto zvířat, to je legendární, pro české ska a rocksteady zcela zásadní, kapela v čele s frontwoman Janou Jelínkovou. Klara & The Pop, Thom Artway, Lake Malawi a Euphonix – to jsou jména čtyř finalistů, které do finále projektu Czech Fresh vybral Mark Bennett z renomované britské agentury United Talent Agency (ta se stará mimo jiné o Pink Floyd, Gojiru nebo Cypress Hill). Poté, co je zhlédne naživo, vybere jednoho, kterému se bude rok věnovat a připravovat je na nástup na evropskou a světovou scénu.

Dalšími zajímavými interprety domácí provenience byli na Rock for People od počátku zdomácnělá Vypsaná fiXa, Skywalker a jejich v našich končinách ojedinělý mix metalcoru, hardcoru a pop punku, šarmantní Debbi, hardcoreová legenda Insania nebo crossoveroví věrozvěsti Cocotte Minute.

Žít a znít to ovšem nebylo jen na hlavních stageích. Na Cyklo stage návštěvníci přiložili nohu k dílu a vyrobili energii pro koncerty kapel. Rec stage nabídla kromě klasických koncertů i prostor pro busking, kdy se na podium postavil kdokoliv z návštěvníků. Na Objevte více Urban Wave stage se vystřídala celá plejáda skvělých DJs a každý den jste se mohli těšit i na workshopy a DJs budou hlavními hvězdami také na Hanácká vodka party stage. Nechyběly ani populární Silent disco, Live Jukebox a každou noc se chystaly na runwayi divoké afterparty.

Rock for People kromě muziky žil i jídlem a odvezete si z něj chutné zážitky. Těšit jste se mohli na kuchyně z mnoha koutů světa. Pecky ze světové i české kuchyně, burgry k sežrání, rybí speciality i hříšné sladkosti. Nechyběla ani vegetariánská, veganská i bezlepková kuchyně.

Přihlášení

Přihlašovací jméno:

Heslo: